مقالات آموزشی کامپیوتر و اینترنت
تبليغات

تبليغات


رز اس ام اس | مجموعه پيامك هاي طبقه بندي شده
اوکسين ادز معتبرترين و بزرگترين سيستم کسب درآمد وبمسترها

درباره ما

به سایت مقالات آموزشی کامپیوتر و اینترنت خوش آمدید

مترجم وبلاگ

آمار وبلاگ

آمار وبلاگ  

بازديد امروز : 29
بازديد ديروز : 0
بازديد هفته : 29
بازديد ماه : 123
بازديد کل : 136785
تعداد مطالب : 104
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاين : 1


 

فال حافظ و سخن روز








فال حافظ شيرازي
اي حافظ شيرازي! تو محرم هر رازي! تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم مي دهم که هر چه صلاح و مصلحت مي بيني برايم آشکار و آرزوي مرا برآورده سازي

فال حافظ
فال حافظ با معني و تفسير

آخرين مطالب

» اولین گوشی چهار هسته ای جهان، پدیده HTC
» تسخير افق با دوربين ديجيتال بنكيو مدل EI465
» روش هایی برای امنیت بیشتر، یافتن اپلیکیشن های مطمئن و اجتناب از ویروس ها در اندروید - قسمت اول
» نکات کلیدی برای خرید لپ تاپ
» کارت گرافیک های اسوس همراه با بازی روز دنیا DirectCu II با Batman
» اوراکل NoSQL خود را وارد بازار کرد
» آشنایی با دوربین HP S300
» اولین مانیتور ۳D دنیا با پشتیبانی از nVidia 3D VISION 2
» Droid Razr باریک ترین گوشی هوشمند جهان محصول موتورولا
» بررسی فناوری عینکهای سه بعدی
» گوگل ظاهر سرویس Gmail را تغییر می دهد
» آموزش تغییر رمز عبور ویندوز 7 و ویستا بدون دسترسی به رمزعبور قبلی
» بررسی درایو فلش ADATA Nobility S805
» معرفی گوشی هوشمند ال جی Optimus 3D
» بررسی گوشی W8 سونی اریکسون
» این مدیا پلیر را در جیب خود بگذارید
» مشخصات کنسول Wii 2 به صورت غیررسمی اعلام شد
» برترین نرم افزارهای امنیتی برای ویندوز ۷ معرفی شدند
» Screenfly یه سایت عالی برای تست قالب وبلاگ/سایت در رزولیشن های مختلف
» معرفی بهترین DVD درایوهای اکسترنال بازار

منوي اصلي

ديکشنري آنلاين

معرفي سايت به دوستان

 
نام شما :
ايميل شما :
نام دوست شما:
ايميل دوست شما:


Powered by ParsTools

لينک دوستان

دوست یابی در شهر خود
تبادل لینک هوشمند و سریع با تمام سایت و وبلاگ ها
الکتروتکنیک و الکترونیک
عکس های 18+
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مقالات کامپیوتر و اینترنت و آدرس paria-article.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





بانک عکس و گرافيک
سريال هاي نود 32
قالب وبلاگ
پارس تولز
عکس - عکس قالب بلاگفا

نويسندگان

خوش آمديد
"موضوع: "<-PostCategory-> | نويسنده: M.GH

خطایابی در ویندوز۷ (بخش اول) 

یکی از مهم ترین بخش هایی که باید هر کاربر حرفه ای یا همان دوستان گیک خودمان بدانند چگونگی troubleshoot کردن ویندوز است. پس با مجموعه مطالب خطایابی در ویندوز ۷ ما همراه شوید تا چگونگی خطایابی و اقدام به برطرف کردن خطا ها را در ویندوز ۷ بیاموزید. ابزار‌هایی‌ که در این مطلب انتخاب شده اند زیر مجموعه ای از ابزارهای موجود در ویندوز۷ برای خطا یابی‌ می باشند اما ما بیشتر در این مطلب بر روی ابزارهای خطا یابی‌ برای سیستم عامل و نرم افزار‌ها خواهیم پرداخت.



بررسی System Reliability :

اولین مکان برای بررسی مشکلات در ویندوز ۷ مشاهدهٔ بخش Action Center می‌باشد.این بخش مرکز اصلی‌ برای ثبت تمام اتفاقات خوب و بدی است که در سیستم شما رخ میدهد.

در نوار Task bar, سمت چپ ساعت پرچم سفید رنگی قابل مشاهده است,با کلیک بر روی این پرچم و انتخاب لینک Open Action Center , صفخه ای برای شما باز خواهد شد که شامل دو عنوان است:Security و Maintenance.

بخش security در واقع ابزارهای دخیل در امنیت سیستم را نشان میدهد. با انتخاب قسمت maintenance و انتخاب قسمت view reliability history می‌‌توانید موارد کلی‌ رخ داده در سیستم را با تاریخ ثبت شدهٔ آن مشاهده کنید.
 

1

این بخش حوادث رخ داده در سیستم شما را به صورت تقویمی که بر حسب روز یا هفته نیز قابل نمایش است نشان میدهد.شاید برای شما جالب باشد که بدانید این اطلاعات چگونه جمع آوری و به روز می شوند؟ در جواب این سوال باید گفت که این اطلاعات از طریق بخش event logs و event trace data که توسط یک task برنامه ‌ریزی شده, در هر ساعت توسط Scheduled Task اجرا شده و سپس جمع آوری و بروز میشوند.

اطلاعات نمایش داده شده شامل خطا‌های سیستم و خطا‌های مربوط به application‌ها, بعلاوه اطلاعات مربوط به اخطار‌ها و نیز آگاهی‌ از آخرین update درایور‌ها می‌باشد. بعد از انتخاب یک روز یا هفته میتوانید جزئیات مربوطه را در پایین صفحه مشاهده نمایید.اطلاعات بیشتر با انتخاب لینک view all problem reports در پایین صفحه قابل مشاهده خواهد بود.

در این قسمت می توانید اطلاعات جزئی تری را در مورد هر report مشاهده نمایید.برای مثال شکل زیر بیانگر متوقف شدن برنامه IE می‌باشد که جزئیات آن نیز قید شده است.
 

2

شاید به نظر بیاید که این مشخصات تکنیکی چه کاربردی میتواند داشته باشد؟ جواب را با تشریح مثال فوق خواهیم داد.همانگونه که در شکل می‌بینید قسمتی‌ mark شده است،با جستجوی این مشخصه در google می‌توان اطلاعات تکمیلی را به دست آورد.

مثلا در این مورد به این نتیجه رسیدم که remove کردن این فایل که باعث به وجود آمدن مشکل فوق شده است میتواند مشکل را حل نماید،بعد از پیدا کردن و پاک کردن این فایل مشکل برطرف گردید.

اما این بدین معنا نیست که همیشه remove کردن فایل میتواند مشکل را حل کند بلکه باید برای اینکار اطلاعات بیشتری را جمع آوری و سپس اقدام کرد،در مثال فوق این فایل باعث اضافه شدن یک منوی اضافی به IE میشد که با پاک کردن آن مشکل برطرف گردید.

استفاده از Device Manager:

این امکان با پیدایش ویندوز ۹۵ معرفی شد که برای بررسی وضعیت سخت افزارهای نصب شده بر روی سیستم بسیار مهم است. به دلیل اینکه سخت افزار کامپیوتر بسیار integrated می‌باشد،بعد از باز کردن این بخش از control panel از منوی view گزینهٔ show hidden device را تیک بزنید.این کار باعث میشود که اجزای نرم افزاری و سخت افزاری integrated که در حالت عادی نشان داده نمیشوند دیده شوند, با باز کردن گزینهٔ Non-Pnp, device‌های مادر بورد که plug & play نیستند نشان داده خواهند شد،با اینکار device که مشکل داشته باشد و مشاهده نشود را میتوانید شناسایی و نسبت به حل مشکل آن اقدام کنید.


چک کردن درایورهای sign شده با Sigverif:

اگر علامت زرد یا قرمز رنگی‌ را بر روی یکی‌ از driver‌های نصب شده مشاهده کردید،محیط command را باز کرده و تحت مجوز admin (Run as administrator) دستور sigverif را تایپ کنید.این دستور گزارشی از driver‌های sign شده را ایجاد خواهد کرد.
 

3

بعد از اجرای دستور و ایجاد گزارش در صورتی که درایور unsign داشته باشید با مراجعه به سایت سازنده یا supporter با update کردن درایور مربوطه مشکل را حل کنید.

نگاهی عمیق تر با Driver Verifier :

ویندوز ۷ در برگیرندهٔ ابزاری به نامه driver verifier می‌باشد که وظیفهٔ آن شناسایی درایور‌هایی‌ است که ممکن است در فراخوانی آنها ویندوز با مشکل مواجه شده و آسیب ببیند. محیط ‏command‏ را باز کرده و تحت مجوز ‏admin‏ (‏Run as administrator‏) دستور verifier‏ را تایپ کنید.
 

4

با اجرای این دستور یک محیط گرافیکی باز خواهد شد که امکانات وسیع‌ تری را علاوه بر تست درایور‌های unsign در اختیار شماقرار می دهد از قبیل تست تنظیمات IRQ و I/O. استفاده از این ابزار باعث میشود تا در موقع بروز مشکل برای درایور اطلاعات بیشتری را در مورد سازنده و همچنین نیاز‌های سیستم خودتان بدست آورید.برای اطلاعات بیشتر می توانید به این سایت مراجعه نمایید:

http://www.microsoft.com/whdc/devtools/tools/win7driverver.mspx

به نقل از سرخه تله
 


اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: